Näin mittarinvaihto etenee

Tälle sivulle olemme koonneet sähkömittareiden vaihtoprosessia käsittelevät vaiheet. Tutustu vaiheisiin, niin tiedät, miten toimia vaihdon aikana.

1. Ennakkoilmoitus ja ajan vahvistaminen

  • Saat tekstiviestin noin kaksi viikkoa ennen mittarin vaihtoa numerosta +358 45 739 60759.
  • Viestissä on ohjeet ajan vahvistamiseen – vahvista aikasi mahdollisimman pian viestissä olevien ohjeiden mukaan. Saat tämän jälkeen vahvistusviestin.
  • Jos ehdotettu aika ei sovi, voit varata uuden ajan viestissä olevan linkin kautta. Onnistuneen vaihdon jälkeen saat vahvistusviestin.

2. Rivitalot ja kerrostalot

  • Rivitaloissa ja kerrostaloissa huoneistokohtaisia viestejä ei lähetetä, koska kaikki mittarit ovat yleensä samassa tilassa.
  • Vaihdosta tiedotetaan jakamalla huoneistoihin ilmoitus tai ilmoittamalla kiinteistön ilmoitustaululla.

3. Jos mittarille on vapaa pääsy

  • Jos mittari sijaitsee rakennuksen ulkopuolella eikä lukitussa tilassa, asentaja pääsee sinne ilman sinun läsnäoloasi.
  • Saat kuitenkin viestin vaihtopäivästä, mutta siihen ei tarvitse vastata.

4. Kun asentaja saapuu

  • Varmista esteetön kulku sähkömittarille ja anna asentajalle työrauha.
  • Pidä myös lemmikit poissa asennuksen ajan.

5. Asennuksen kesto

  • Asennus kestää yleensä noin 20 minuuttia. Sen ajan sähköt ovat poikki.
  • Kun työ on valmis, varmista, että kaikki toimii normaalisti.
  • Mittarinlukuohjeet löydät verkkosivuiltamme.  

6. Vaihdon jälkeen

  • Viemme vanhan mittarin mennessämme kierrätykseen.
  • Käytössäsi uuden sukupolven älykkäämpi sähkömittari.

 

Aiheeseen liittyvää

Saat viestin numerosta:

+358 45 739 60759

Viestissä on linkki, josta voit vahvistaa tai vaihtaa sinulle sopivan ajan. Huomioithan, että numeroon ei voi soittaa.

Jäsenalennetun sähkömme myy

Alueemme paras valokuituliittymä

Oulun Seudun Sähkö 100 vuotta

Tutustu 100-vuotisjuhlasivustoon