Maksutavat ja laskutus
Tältä sivulta löydät laskutukseen ja maksamiseen liittyvät tiedot kootusti. Voit vastaanottaa laskusi ympäristöystävällisesti e-laskuna verkkopankkiisi, sähköisenä Kivra-postilaatikkoon tai paperisena postitse.
Sähkönsiirto ja kaukolämpö
Laskun sisältöön liittyvissä kysymyksissä, kuten sopimus- tai kulutustiedoissa, voit kääntyä asiakaspalvelumme puoleen. Palvelu on avoinna ma–to klo 8–16 ja pe klo 9–16.
- Asiakaspalvelu puh. 08 310 1313
- Laskutuksen oikeellisuus: asiakaspalvelu@aspa.oss.fi
Valokuitu
Laskun sisältöön liittyvissä kysymyksissä, kuten sopimus- tai kulutustiedoissa, voit kääntyä asiakaspalvelumme puoleen. Palvelu on avoinna ma–to klo 8–17 ja pe klo 9–15.
E-laskutus
E-lasku on sähköisessä muodossa saapuva lasku, joka toimitetaan suoraan verkkopankkiisi. Pankkien yhdessä kehittämä e-lasku on turvallinen ja helppo tapa maksaa laskuja, sillä maksutiedot ovat valmiina, ja sinun tarvitsee vain hyväksyä lasku. Voit myös asettaa e-laskun automaattisesti maksettavaksi, jolloin eräpäivästä ei tarvitse huolehtia. E-lasku ei unohdu, eikä se katoa matkalla, ja voit maksaa sen miltä tahansa laitteelta. Saat laskun luotettavasti hyvissä ajoin ennen eräpäivää.
Voit vaihtaa paperilaskun e-laskuun omassa verkkopankissasi. Tarvitset vain laskultasi löytyvän asiakasnumeron. Jos kyseessä on uusi sopimus, odota että lähetämme ensimmäisen laskun paperilaskuna ja tee sen jälkeen e-laskuvaltuutus.
Digipostipalvelu Kivra
Henkilöasiakkaat voivat vastaanottaa laskut myös Kivran sähköiseen postilaatikkoon. Kun rekisteröidyt digipostipalvelu Kivraan, saat jatkossa Kivraan kaikki kaukolämpö- ja verkkopalvelulaskut, jotka olet aiemmin saanut postitse. Kivran käyttöönotto ja käyttö on maksutonta. Kivrassa voit myös maksaa laskut suoraan pankkitililtäsi verkkopankkitunnuksilla. Kivra ilmoittaa, kun uusi lasku saapuu, ja muistuttaa lähestyvästä eräpäivästä. Voit myös hoitaa laskujen maksun Kivrassa yhdessä läheisesi kanssa tai hänen puolestaan.
Huomioithan, että jos sinulla on e-laskusopimus verkkopankissasi, saat laskusi edelleen verkkopankkiisi, et Kivraan.
- Lataa Kivra -sovellus puhelimeesi sovelluskaupasta tai mene osoitteeseen kivra.fi
- Rekisteröidy palveluun pankkitunnuksilla ja sähköpostiosoitteella
- Vahvista sähköpostisoitteesi rekisteröitymisen yhteydessä
- Kivra on nyt käytössäsi ja saat jatkossa laskut digipostina
- tuki@kivra.fi
- +358 753 258335, arkisin klo 9-16 (mpm/pvm)
Paperilasku
Paperinen lasku lähetetään postitse asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Voit maksaa paperisen laskun normaalisti oman verkkopankkisi kautta tai hyödyntää muita pankkikohtaisia maksutapoja, kuten esimerkiksi pankin maksukuoripalvelua. Löydät tietoa erilaisista maksutavoista omasta pankistasi. Paperilaskusta veloitamme palveluhinnastomme mukaisen maksun.
Maksuaikaa laskulle
Jos tarvitset neuvoja laskun maksamiseen tai pidemmän maksuajan, ota yhteyttä yhteistyökumppanimme Ropo Oy:n asiakaspalveluun maksusuunnitelman tekemiseksi. Sähkölaskun osalta on otettava yhteyttä suoraan omaan sähkönmyyjään. Ropon puhelinpalvelu kuluttaja-asiakkaille on avoinna arkisin klo 8–20 ja yritysasiakkaille klo 8–17.
- Sähkölaskut (09) 4246 1354
- Lämpölaskut (09) 4246 1319
- Valokuitulaskut +358 17 366 70000
Verkkolaskutunnukset
- Y-tunnus: 0187612-7
- OVT-tunnus: 003701876127
- Operaattorin tunnus: BAWCFI22
- Operaattori: Basware
- OVT-tunnus: 003709649420
- Operaattorin tunnus: BAWCFI22
- Operaattori: Basware
- Y-tunnus: 2873689-6
- OVT-tunnus: 003728736896
- Operaattorin tunnus: BAWCFI22
- Operaattori: Basware
- Y-tunnus: 2885794-6
- OVT-tunnus: 003728857946
- Operaattorin tunnus: BAWCFI22
- Operaattori: Basware
- Y-tunnus: 2891773-4
- OVT-tunnus: 003728917734
- Operaattorin tunnus: BAWCFI22
- Operaattori: Basware
- Y-tunnus: 2895459-4
- OVT-tunnus: 003728954594
- Operaattorin tunnus: BAWCFI22
- Operaattori: Baswar